lördag 17 september 2022

 Många sittplatser i trädgården - inger lugn för kropp, själ och öga.

Vi har minst sju sittplatser i vår trädgård om man räknar in alla stora stenar du kan sätta dig på här och där.

Min trädgård är min oas, mitt eget livsrum att vara i och känna frid - att en tidig morgon på försommaren eller närhelst på året, kunna öppna husdörren och gå ut i min trädgård är obetalbart. Den frihet jag känner då är värt alla turer runt om i världen - och mer därtill. Den stillar oro och funderingar, stärker tankarna och ger mig kraft. 

Med Kyrkberget i ryggen och den höga häcken åt vår gata, honungshuset och förrådet längst ner i trädgården och med spaljeer och körsbärsträd på andra sidan av trädgården, allt detta ger trädgården en harmonisk inramning, en egen värld av kontemplation och frihet. Knappt ingen insyn eller några störande inslag som bryter din tideller tanke. 

(Ibland hör vi så klart grannen som klipper gräset eller när grannbarnen hoppar i sin pool, men det är överkomligt eftersom det ändå är vid ganska få tillfällen. Eller om tåget kör igenom stan!)

Sitt- och liggplatser finns även för våra sibiriska katter - de älskar att sitta och spana i lugn och ro - att hämta in hur dagen är och hur natten varit.

Här kommer ett potpurri på sittplatser för både tvåbenta och fyrbenta.


Du vet väl att du kan klicka på bilderna för att se dem i större format!












 

































Inga kommentarer:

Skicka en kommentar