torsdag 27 augusti 2015

Humlor bin och fjärilar

Just nu är det sommarkalas i trädgården för humlor, bin och fjärilar.
De besöker mest av allt bolltistlarna, isopen, vinterkyndeln och desdemonan.
Just i dag är andra regndagen sedan juliregnet.
Det är fortfarande ovant med regn, men det behövs nog ändå.

Trädgården är i steget mot höst nu.
De syns på bladen och blommorna, lätt bedagade är de nog.
Fortfarande är färgerna praktfulla och mycket mogna.

Trädgården är som vanligt rufsig och lite vild.
Men jag har kommit till det stadiet att jag arbetar i trädgården när jag har lust.
En sån trädgård är bra.
Den är snäll nu och det känns ändå rätt snyggt med inslag av det vilda och naturliga.
Parker finns det så många av ändå.
Min trädgård är min och här får min personlighet slå rot.


Klicka på bilden om du vill!











Inga kommentarer:

Skicka en kommentar