torsdag 16 maj 2013

Snart hänryckning

Tror att år 2013 blir ett lundens år för många trädgårdsvänner. 
I alla fall för min del, har jag blivit inspirerad av 
Sveriges heta trädgrådsguru och filosof Hannu Sarenströms trädgård.
Puh och jag besökte hans trädgård första gången 2011 
och jag blev då helt betagen av hans känsla för magi.
När jag klev in genom hans grind befann jag mig i paradisets trädgård, 
utan överdrift. Att besöka hans trädgård kostar 20 kronor 
och du får verkligen valuta för ett helt trädgårdsliv. 
Jag fick sådan inspiration att mina sinnen svämmade över.
 Hannus lund som då under juli månad bara anades under 
säsongens mångfald av brokig växtlighet, 
återsåg jag något år senare tillsammans med en väninna.
Då bestämde jag mig, självklart ska jag njuta av vårens prakt i en lund 
i ett rum med de rätta betingelserna som naturen själv.
Att skapa en dröm, kräver trädgårdstid.
Det är bara att njuta och se det växa fram.

Röd sockblomma

Parasollblad



Tulipa Snow crystal

Tulipa Angelique

Getrams


Sköldbräcka






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar